punk65

Alla inlägg under februari 2011

Av Peter Karlsson - 25 februari 2011 18:31

Hej  igen kom hem inatt från London,somna som en stock.

Det var jätte häftig arena som Arsenal har det var 60 000 som kom o titta en onsdags kväll, Vi satt på vip plats med en buffè som vi åt innan matchen, i pausen bjöd dom även på öl som stod o vänta på mig o mina vänner o alla andra.

Synd bara att det blev 1-0 till Arsenal, kunde varit fler mål, Dom spelade som ett handbolls lag efter 15 minuter ( ner mot målgården sen bara en massa sido spel

knappt någon vågade sjuta mot mål.  Men stämningen var det inget fel på.

Go Arsenal Go.

Kommer nor något gott under helgen ha en bra dag.

( planer är ingenting,planering är allting )
Av Peter Karlsson - 21 februari 2011 18:26

då var det dax att åka till london skall se en match i fotboll,

Det ger mig mer tid att skriva om nya recept som man kallar vardags mat

det blir ny vecko mat med alla olika smaker det kommer att vara lätt och gott,

Det kommer inte att ta för lång tid att laga snabbt och enkelt för det vill alla ha elller hur. Jag åter kommer snart.


(Gör inga andra dumheter än dem som du har verkligt nöje av.)

Av Peter Karlsson - 20 februari 2011 15:04

Kul att folk läser min blogg hoppas ni blir glada för mina recept, Här kommer ett till idag.

Oxfilè gorgonzola.

 

 

1 Bit oxfilé ca 20 centimeter lång för tre personer.

1st röd peppar färsk

50 gram gorgonzola

1pkt bacon

Salt och peppar

10 st lagom stora potatisar

Skala potatisen lägg i kastrull med relativt mycket salt.

Ta bort senor från oxfilén skär försiktigt ut en skåra längs med filèn dock ej igenom och spara 1 centimer på varje sida, Nu har du en fin ficka.

Hacka den röda pepparen ta bort kärnorna.

Salt och peppra efter behag i skåran lägg den hackade pepparn (röde) sen lägg i gorgonzolan.

Ta och linda baconen relativt hårt runt oxfilén.

Fräs den hårt i stekpannan glöm ej peppra lite utan på medan den får färg,

När baconen fått färg rulla in den i folie sätt ugnen på 200 g.

Nu kommer det roliga när potatisen kokar lägger du inn oxfilén i ugnen, när potatisen är klar då är filèn klar.

Häll ut skyn från folien i stekpannan tillsätt en tärning oxbuljong 3dl vatten ,3matskedar tomatpuré smaka av med salt och peppar, sila såsen .

Nu skärs filè upp i 1,5 cm bitar låt osten rinna bort.

Servera med sås o potatis.

Glöm ej lite grönt efter behag.

Vin till detta tinta barocka south africa eller ett annat tungt röttvin.

Av Peter Karlsson - 19 februari 2011 19:57

Starta dagen med att kolla tavlor i många butiker hittade ingen som passade oss

men det blev en massa andra saker som man behöver,Måste säga bjöd på middag igår för min syster dom tyckte det var gott, Nu umdrar ni vad jag bjöd på?

Det blev oxfilè på mitt vis, Jag kallar det oxfilè gorgonsola med kokt potatis och en god sås gjord på skyn av oxfilèn. vill någon ha receptet så fäll en kommentar så skriver jag det i bloggen. Förövrigt så lagade jag rebenspjäll idag jätte gott.


(Lär dig att säga nej. Låt inte munnen överbelasta ryggen)

Av Peter Karlsson - 19 februari 2011 02:37

Klicka på denna länk så förstår ni att det inte är lönt att gnälla,

Vi flesta har det bra.


många ting,som inte kan övervinnas när de står tillsammans,ger efter
när vi tar itu med dem ett och ett



<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/Gc4HGQHgeFE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Av Peter Karlsson - 17 februari 2011 17:43

Va ! inga kommentarer ni tycker nog inte om vilt det finns andra mat rätter med, som vadå undrar ni  man kan ta lite kyckling filêr inte dom stora dom små som man kan köpa över allt. Dela dom i små bitar lite salt o peppar citron peppar lite bacon blanda allt i en bunke, Lägg ut folie gör 4st cylindrar som är 8cm långa 3cm i diameter in i ugnen ca 200 grader i 15 minuter låt dom vila i en dag.

Ta ut dem o ta fram en stekpanna med grill räfflor stek dom på hög värme tills dom får en grill yta, Servera det tillsammans med hasselbacks potatis o en god citronsås. Kanon gott.


( Jag vet vad jag flyr ifrån men inte vad jag söker.)

Av Peter Karlsson - 16 februari 2011 22:51

Hej igen,


Jag kommer med ett gott middags tips om man är intresserad, Jag har själv kombinerat det och det var gott



Recept.

Hjortstek.

 

den 16 februari 2011

 

Lök 1 st

Purjolök 5 centimeter

Viltfond 3 matskedar

Äpple 1 st

Vitlök 3 st

Champinjoner 11 färska

Matlagningsgrädde 3dl

Enbär 6 st

Vin 1 dl eller efter behag

Potatis 12 st

Hjortstek ca 437g

Marinad

1 matsked honung rött vin 2 pressade vitlökar salt och peppar.

Ca 2 timmar innan.


Förberedelser.

Skala potatis lägg i kastrull som vanligt. ( sätt inte på den än)

Hacka lök och purjolöken lite hafsigt.

Skala äpplet dela i 4 bitar ta ur kärnorna skiva dom i bitar.

Rensa och skiva svampen

Skala vit löken och senare pressa den,( inte nu )

Bryn köttet

Ta fram en ugnssäker form smöra den ordentligt lägg äpplen i botten

På med köttet resten av ingredienserna fyll upp med vinet 1 dl eller (som ni läste innan)

Viltfonden spid ut den över köttet

Sätt i kött termometern 56g.

Nu är det dags pressa vitlöken på toppen.

In i ugnen 200g varmluft 185g

Ca 25 till 35 minuter

Glöm för allt i världen inte potatisen får själva hålla koll på tiden.

 

När köttet är klart 56g ta ut hela formen lägg köttet i folie (vila)

Sila allt som ligger i formen över stekpannan tillsätt grädden salta och peppra efter behag.

Njut och ät ta gärna rött vin till maten ett faustino rioja eller ( Amarone lite dyrare ).

vill ni ha mer så fixar jag det .

Av Peter Karlsson - 14 februari 2011 18:06

Hallå på hjärtans dag!!!!!


Vi alla som har någon kär längtar till denna dag man kan göra så mycket och litet

det är shesten som räknas. Sitter och lyssnar på Elvis Love me tender albumet

helt shyst måste jag säga.Hurra för spotify himla bra, väntar bara på min fru skall komma hem och se blommerna jag köpt till henne, hoppas hon gillar dom (det brukar hon göra ) He he nu till sanningens ögonblick nu kommer hon hem måste hänga upp ses snart igen.


På tidens vingar flyger sorgen bort

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards